skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • SZW-webinars duurzame inzetbaarheid voor bedrijven
7 juni 2023

SZW-webinars duurzame inzetbaarheid voor bedrijven

Is de subsidie Duurzame inzetbaarheid voor bedrijven iets voor jouw organisatie? Hoe gaat het aanvraagproces precies in zijn werk? En hoe start je een project in jouw bedrijf of instelling goed op? Dit zijn de vragen die centraal staan in de interactieve webinars die het ministerie organiseert in de ochtenden van dinsdag 13 juni, 20 juni en 27 juni. Hieronder lees je meer over wat je per webinar kunt verwachten. In alle gevallen kun je vooraf, maar ook via een chat tijdens de webinars, vragen stellen aan experts. Op deze manier ben je na afloop op de hoogte van alle stappen in het aanvraagproces en kun je goed voorbereid aan de slag met je project en subsidieaanvraag.

13 juni, 10.00-12.00 uur: kick-off duurzame inzetbaarheid voor bedrijven!

  • Voorlichting: in deze aftrapsessie krijg je vooral veel algemene informatie over de nieuwe subsidie voor bedrijven. Er is uitleg over alle aspecten van de regeling.
  • Dialoog: deskundigen van SZW gaan in gesprek met sociale partners.
  • Praktijkervaringen: de sectoren Bouw & infra en Metalektro vertellen over hun ervaringen met gesubsidieerde projecten voor duurzame inzetbaarheid.

20 juni, 10.00-12.00 uur: hoe bereid ik een subsidieaanvraag voor?

  • Voorlichting: in deze tweede sessie staat het aanvragen van subsidie centraal. Wat is ervoor nodig om komend najaar een aanvraag te kunnen indienen?
  • Nadere focus: je krijgt vooral veel informatie over de verplichte bedrijfsanalyse, het activiteitenplan en de begroting. Met de bedrijfsanalyse breng je de knelpunten rond duurzame inzetbaarheid en zwaar werk in je organisatie in kaart. Maar ook wat er gedaan kan worden om tot verbetering te komen. Zo leg je een stevige basis voor je activiteitenplan en begroting.
  • Praktische tips: hoe stel je een activiteitenplan op? Aan welke eisen moet de begroting voldoen? Ook hierop krijg je in het webinar antwoord.

27 juni, 10.00-12.00 uur: start je project goed op!

  • Voorlichting: in dit derde webinar komen het subsidieproces en de administratieve zaken aan bod. Deze sessie is hierdoor met name interessant voor projectleiders, controllers en accountants.
  • Nadere focus: je krijgt vooral praktisch inzicht in en informatie over het opzetten van de projectadministratie. Een onmisbaar onderdeel, want deze administratie helpt je bij het bewaken van de voortgang van je projectactiviteiten en de verantwoording voor besteding van de subsidie.
  • Ook onder de aandacht: je krijgt ook informatie over de inrichting van de deelnemersregistratie en over de rol van de accountant. 

Interesse?

Bekijk SZW-informatie over de webinars en meld je aan voor één of meer webinars via beleidsteammdieu@minszw.nl. Zet in de onderwerpregel van je bericht de datum van de webinar(s) waaraan je wilt deelnemen, dit helpt het ministerie bij het verzenden van de uitnodiging(en).